Sůl

Loading
loading..

Sůl

Červenec 17, 2016
administrator
No Comments

Sůl v těle potřebujete, ale jen v malém množství a většina potravy ji přirozeně obsahuje.

Sůl vyvolává žízeň. Jíte-li hodně slaných potravin, máte větší žízeň a musíte více pít

Srdeční selhání způsobuje, že se sůl a voda v těle zadržuje a ukládá.

Zadržování soli a vody vede k zvýšenému objemu cirkulujících tekutin v těle, srdce pak musí pracovat více, aby přečerpalo větší objem krve v těle. Nadbytečná tekutina se může městnat (zadržovat) v plicích a způsobovat nedostatek dechu/dušnost, v dolních končetinách
a způsobit jejich otoky a také v břišních orgánech a následně vyvolávat nechutenství a trávicí obtíže.

Při srdečním selhání je proto obvykle třeba snížit spotřebu soli.

Možná zjistíte, že budete-li jíst méně soli, budete se cítit lépe, a to i když nemáte příznaky zadržování tekutin nebo berete diuretika. Nižší spotřeba soli také zvýší účinnost léčby srdečního selhání.

Snížení spotřeby soli je i účinným způsobem prevence srdečních onemocnění a může tak být prospěšný pro všechny, kdo se s Vámi stravují.

JAK snížit spotřebu soli?

  • Sledujte obsah soli uvedený na obalu potravin.

  • Nedávejte doma na jídelní stůl slánku.

  • Myslete na obsah soli, i když jíte mimo domov.

  • Jezte více ovoce a zeleniny (pokud možno čerstvé/syrové), ryb, obilovin, méně tučných potravin.

  • Nejezte nebo omezte na minimum konzervované potraviny, které mají vysoký obsah soli, např. hotová jídla, nakládanou zeleninu, salámy, uzeniny, slané pečivo, výrobky z rajčat – kečup, rajčatová šťáva apod. a ochucovadla – sójová omáčka apod.

  • Ke kořenění používejte bylinky, koření (ne hotové kořenící směsi se solí) nebo ovocné šťávy – např. citrónovou nebo limetkovou.

 

Layout mode
Predefined Skins
Custom Colors
Choose your skin color
Patterns Background
Images Background